dinsdag 12 mei 2015

Robots

Vandaag een documentaire over robots gezien. Robots als mensachtige maaksels. Machinale robots kennen we al lang, ze nemen steeds meer taken over in fabrieken die vroeger door arbeiders werden gedaan.
Ik heb ze zien ontstaan vanaf het begin door eerst het steeds verder perfectioneren van machines en later door koppelen van machines en daarna door speciaal geconstrueerde automaten.
Met de introductie van computers in bedrijven raakte de robotisering in een stroomversnelling. Met de komst van computers waren we blij dat eentonig en saai werk werd overgenomen en nu neemt de computer steeds meer mensenwerk over.
Niet alleen in fabrieken , maar in alle sectoren van de maatschappij kunnen robots ingezet worden.
Wat gaan wij doen? Blijft voor ons alleen over dat we 's morgens ons aankleden?
Robots worden dadelijk superintelligent, gaan ze ons vernietigen?

Geen opmerkingen: