Vannacht werd ik omstreeks 4 uur wakker, klaarwakker. Uitkomst brengt dan de radio, anders ga ik maar piekeren. Zo hoorde ik aankondigen de Wesendonck Lieder van Wagner uitgevoerd door Janet Baker. Ha! Genieten.
Het piekeren kwam later toch en ergernis. De ergernis komt door het CAK. Dit instituut stuurde me een nieuwe beschikking over de bijdrage die ik moet betalen voor de thuiszorg van de WMO. Vorig jaar was dat voor 10 uur zorg 66 euro. Nu wordt dit 220 euro. Ik erger me over het tijdstip dat ik deze beschikking krijg nl half april terwijl het nieuwe tarief ingaat op 1 januari. Meteen de dag nadat ik dit per post ontving kwam al de rekening over de eerste drie maanden. Alsof je een emmer geld klaar hebt staan en over het CAK kan gieten. Geen overleg, wil je nog hulp of iets dergelijks.
Deze vorm van "hulp" heb ik gestopt. Blijft de ergernis over de 660 euro.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten